Ünlü rallici, CFTT patronu Serdar Bostancı, Ralli Dünyası Dergisi‘ne 22 Ocak 2024’de verdiği ve derginin yılın ilk sayısında yayınlanan röportajında ‘bütün hayallaerini gerçekleştirdiğini’ söyledi. Ralli Dünyası Dergisi’nin özel izni ile, Serdar Bostancı’nın röportajına bloğunda yer veriyoruz. | 26 Temmuz 2025 : 12.55
-2023 Sezonunu değerlendirerek başlamanı istesek, özetle, nasıl bir sezon oldu sizler için?
Bu yıl, CFTT olarak 23’nci yılımız. 2023’de markalar ve takımlar şampiyonluğumuzun 16’ncısını elde ettik. En önemlisi genç pilotlara yatırım yapıyor olmamız. Bir takım olmak amaç, genç pilotları şampiyon yapmak esas hedefimiz. Kazandığımız her şey bizi ayrı ayrı heyecanlandırıyor. Markalar şampiyonluğu bunlardan sadece biri. Ali Türkkan’ın 24 yaşında Türkiye’nin en genç ralli şampiyonu olması, bu şampiyonluğu rakipleri olan ve kendisinden bir tık daha yüksek rally2 otomobillere karşı rally3 otomobil işle sağlamış olması, Burak Erdener’in kopilot şampiyonluğu. 2WD şampiyonluğunu ve 23 yaşındaki genç pilotumuz Efehan Yazıcı’nın kazanması. Pilotlarımız Ali Türkkan ve Efehan Yazıcı’nın yarışçı ailelerden geliyor olması; Efe’nin kopilotu Sevi Akal’ın Nurdan Akal’ın yeğeni ve eski şampiyonlarımızdan rahmetli Aydan Akal’ın kızı olması; Bizim için en önemlisi hepsinin genç olması; Ali, Türkiye Genç Pilotlar Şampiyonası 1’ncisi, Efehan 2’ncisi, Mert Yudulmaz da 3’ncüsü oldular. Bu tabloya baktığımızda her şeyimiz genç pilotlar, yeni pilotlar yetiştirmek, özet olarak ta ralli sporunun ülkemizdeki geleceğine hizmet olarak kurgulu. Markalar ve takımlar şampiyonluğu tabii ki önemli ama bizi esas heyecanlandıran genç pilotlar. Ali Türkkan CFTT çatısı altında 24 yaşında şampiyon olurken, öncesinde Yağız Avcı 25, Murat Bostancı 26 yaşında aynı çatı altında şampiyon oldular. CFTT bu yaşlarda üç tane en genç şampiyon pilotlar rekorunu elinde tutuyor. Planladığımız gibi, çok iyi bir sezon oldu. Motor sporlarında bazen beklenmedik şeyler oluyor. Sezonun ilk rallisi Bodrum’da Ali Türkkan lider başladı, sonlarına kadar lider götürdü. Sondan bir önceki etapta basit bir yoldan çıkma ile o rallide sıfır puanla ayrıldı, oysa Ali o yarışı birinci olarak tamamlasaydı, bizim son yarışa girmemize bile gerek kalmayacaktı. Ege’de yine açık farkla lider giderken, son etapta lastik patlatıp ikinciliğe düştü.
-Ali Bodrum ve Ege’de kaldığında nasıl bir tepki gösterdin?
Öncelikle pilotlarla ilişki benim değil, Murat Bostancı’nın işi. Ben işin bu tarafına hiç karışmıyorum. Yaşanan talihsizlikler ise motor sporlarının tuzu biberi. Bizim için önemli olan Ali’nin şampiyon olması, ralli kazanması, birinci bitirmesi değil, Ali’nin gelişmesi. O’nun geliştiğini de yarışlarda yaptığı derecelerle, dünya şampiyonası yarışlarında da podyumda bitirerek zaten ispatladı. Ali, dünya şampiyonası yarışlarında elde ettiği tecrübeler nedeniyle burada bu kadar hızlanıp şampiyonluk elde etti.
-Sezonun başında Ali’nin şampiyonluk şansını ne kadar görüyordun?
Doğrusu, bu seneki hedeflerimizin arasında rally3 ile Ali’nin TRŞ şampiyonu olması yoktu. Biz, TRŞ’yi, WRC’nin antrenmanı olarak görüyoruz. Önümüzdeki sene de Ali, JWRC’de yarışacak. Önümüzdeki günlerde bu planımız kesinleşecek ve açıklayacağız. Aynı zamanda TRŞ’de de yarıştıracağız. Bunun yine tek sebebi, JWRC antrenmanı olması. Biz, burada arabanın her şeyini geliştiriyoruz, Ali’nin gelişiminin en büyük kaynağı da TRŞ’de yarışması.
-Ali’nin üst versiyon otomobillere karşı şampiyon olmasına ne demeli?
Sadece Ali değil, 2023’de 12 tane Rally3 yarıştırdık. Rally3 kullanan diğer pilotlarımızda R5’lerin çoğunu geçiyor zaten. 6-7 tane R5’in cirit attığı TRŞ’de bizim rally3’lerimizde Ali harici pilotlarımız podyumlarda yer aldığı birçok ralli oldu.
-En çok hayal kırıklığı yaşadığınız ralli hangisiydi?
Akropol. Ali çok çok güzel ve GK 2’ncisi olarak başladığı yarışta, bugüne kadar yaşamadığımız çok basit nedenlerle bir motor arızası ile yolda kaldı. Çok iyi hazırlandığımız bir yarıştı. Belki de sezondaki en başarılı olacağımız yarıştı. Akropol, bizim toprak etaplarımıza çok uygun. Bütün sezonda da buna hazırlanmıştık.
-Akropol’de kalmasaydı neler değişebilirdi?
Ali’nin Kocaeli’nde 2’nci ile arasında 5,5 dakika fark vardı. Akropol’ü de bitirseydi bu fark 6,5 dakika olurdu. Burada önemli olan Ali’nin gelişimi. Planlarımız açısından bakıldığında değişen bir şey olmazdı, olmadı da. Stratejilerimizi sonuçlar üzerine yapmıyoruz. Ali bu sezon bütün yarışlarda kalsaydı, WRC3’de gittiği yere kadar dereceler yapsaydı, 2024’de Ali’yi yine desteklerdik. Çünkü Ali’ye inanıyor ve güveniyoruz. Ali’nin istikbal vaat ettiğine inanıyoruz. Bugün ülkemizde Ali’den başka gelecek vaat eden bir başka pilot var mı?
-JWRC’de Ali’nin hedefi ne olacak? Podyum olabilir mi?
Bu sene ilk 3 veya şampiyonluk ama 2025’de inşallah şampiyonluk.
-Önümüzdeki iki sezonu planlanmış görülüyor, ya sonrası?
Bir zamanlar bu takımın pilotu Nejat Avcı’ydı, Yağız Avcı’ydı. Burak Çukurova’ydı, Serkan Yazıcı’ydı, bugün Ali Türkkan, yarın Ahmet olur, Mehmet olur. Bu takım devam ediyor. Bütün sponsorlarımız durumdan çok memnun. Elbette Ali ile yapabileceğimizi yapacağız ama yarın yerine başka biri de gelebilir.
-Tekrar 2023’ün nasıl bir sezon olduğu sorusuna dönecek olursak, nasıl değerlendirmek gerekir sezonu?
Özellikle bu orman yangınlarından, kulüplerin buna adapte olma zorluğundan dolayı TRŞ’nin kalitesi benim beklentilerimin altında kaldı. Son yarışın yılın son iki ayına kalması, son dört rallinin iki ay gibi bir zamanda yapılması açıkçası hepimizi zorladı. Buna adapte olamayan organizatörler de yarışlarını beklediğimiz kalitede yapamadı. Buna mukabil, gittiğimiz WRC3 rallilerinde her şey muhteşemdi. Tüm bunları gerek kulüplerle gerekse federasyonla konuşuyoruz. Eminim gelecek sene her şey çok daha güzel olacak. Pandemi dönemi gibi, beklenmedik orman yangınları nedeniyle ormana giriş yasakları çıktı. Neredeyse 3-4 ay içerisinde olan ralliler yapılamadı. Bu da herkesi darmadağan etti. Yaşananlardan herkesin ders çıkardığına ve 2024’de aynı hataların tekrarlanmayacağına eminim.
-2024’de olmayacağının garantisi mi var?
Elbette yok ama bu noktada ralliler orman bölgelerinden bozkır alanlara çıkarılırsa daha iyi olur şeklinde konuşuyoruz. Herkes bunların farkında. Denir ki, zaman sana uymaz, sen zamana uyacaksın. Bugün orman yangını diye bir gerçek varsa, Haziran’dan Eylül’e ormanlara girilemeyecekse, biz de o aylardaki rallileri orman alanları dışında yapmalıyız. Biz, hep aysbergin su üstündeki kısmını konuştuk, bir de Fiesta Rally Cup var, costumer team var, 20’ye yakın yarıştırdığımız otomobiller var. Genç pilotlar da bu sayede geliyor. Ben, işin bu yönüyle, garajın büyümesiyle, tüm otomobillerle aynı anda ilgilenmekle uğraşıyorum. Murat işin koçluk tarafında, teknik kısmında, ben en çok sevdiğim ve elli senedir uğraştığım taraftayım.
-Sağlığın ne durumda?
Çok şükür iyi. Benim için en önemlisi adrenalin. Yaşadıklarım adrenalin salgımı arttırıyor. Arttıkça da ben daha iyi oluyorum.
-2024 için planlarınız neler?
Biz bu sene 2WD otomobillere servis vermeyi bırakıyoruz. Bu konuda müşterilerimize sezon ortasında açıklamalarımızı yapmıştık. Sebebi, 4WD otomobil sayımız çok arttı. Kaliteden ödün vermek istemiyoruz. İstanbul’da, Ankara, İzmir ve Bursa’da konuştuğumuz garajlar var, 2WD’lerin servis işini o garajlara devredeceğiz, işleri onlar yürütecekler. Türkiye’de motor sporlarının gelişmesini arzu ediyoruz. İnşallah 1-2 takım daha dahil olur. Daha güçlü rakipler olur. Eğer rakiplerin güçlüyse sen de güçlü olursun.
-Letonya’da yarışan genç Türkler konusunda ne düşünüyorsun?
İşin o tarafı ile daha ziyade Murat ilgileniyor. Can ve Kerem, Türkiye’nin genç pilotları olduğuna göre, ilerde onlarla da illaki yollarımız bir noktada kesişir diye düşünüyorum. Bizim için önemli olan, Türkiye’deki motor sporlarına baktığımızda en değer taşıyanlar genç pilotlar.
-2024’de de rallilerin servis alanında en geniş alanı kapsayacak takım yine CFTT mi olacak?
Öyle tabi. Hatta sayı artıyor. Start sayısının neredeyse yarısına yakını bizde.
-2024 TRŞ takvimi için önerileriniz oldu mu?
Yarışların birer ay arayla dağıtılmasını, 3-4 ay boşluk olmamasını, en geç eylül ekim gibi bitmesini, son iki ayda ralli olmamasını söyledik. Ben bunların dikkate alınacağını düşünüyorum.
-Sarıkamış’a gidecek misiniz?
Kaç araba gideriz bilmiyorum, Fiesta Rally Cup’tan ve takımdan gitmek isteyen 8-10 pilotumuz var. En azından onlar olacaktır.
-Sarıkamış TRŞ’de olması gereken bir yarış mı?
Uzun vadede, büyük resimde mutlaka olması gerekir. Ama Şubat’ta mı olur, ya da kasım veya aralıkta sezon onunla mı biter, 2024’de başlaması doğru mudur? Eğer dünyada karda buzda ralli yapan ülkeler varsa, WRC İsveç’te başlayıp, MontaCarlo ile devam ediyorsa, Türkiye’nin neden bir tane kar buz rallisi olmasın? Burada federasyonun desteği ile bizlerin üzerinde yükün, masrafların azaltılması lazım. Oraya gitmek gelmek, otellerde kalmak, bunların hepsi çok çok zor ve pahalı operasyonlar. Bu konuda federasyona gerekli mesajları verdik. Umuyorum ki hayatımızı kolaylaştıracak şeyleri de onlar yapacaklar.
-Bir de lastik konusuna değinmek gerekir; Pirelli’nin Türkiye’deki partneri olduğunuz için bu soru. WRC’deki tedarikçilikten vazgeçmişini nasıl yorumladın?
Bu arada atlanmaması gereken konu, Petlas. Dört senedir birlikte çalışıyoruz ve şu an Petlas çok iyi bir noktaya geldi. Pirelli ve Michelin dünyada bu işin zirvesi zaten. Petlas da daha amatörlerin daha kolay ulaşabildiği ama son derece kaliteli alternatifi. Biz, her iki segmentte de hizmet ediyoruz. Bundan da çok mutluyuz. WRC’de Hankook’un tedarikçi olması ise yeni değil. Pirelli WRC’yi bıraktı ama F1’de devam ediyor. Herhalde ticari olarak Hankook, FIA’ya pirelli’den fazlasını teklif etmiştir. Çünkü, WRC çok değerli, sağlam bir saha. Pirelli’nin ispat edecek bir şeyi kalmadı, zaten dünyanın en iyi motor sporları markalarından biri olduğunu 105 yıldır ispat ediyor. F1, WRC, ERC, her yerde varlar. Hankook, FIA’ya öyle bir şey teklif etmiştir ki bunları bilemiyorum haliyle, onay görmüştür. Pirelli dün de vardı, yarın da devam edecek.
-Pirelli’nin WRC’den çekilmesi, ülkemizde ve yakın coğrafyada Teknik Motor’u ne kadar etkiler?
Sıfır! WRC’de kullanılan lastik sayısı, Pirelli’nin ürettiği toplam ralli lastiği sayısının yüzde 10’u, 20’si. Pirelli yine üretmeye devam edecek, bütün ulusal şampiyonalarda, Ortadoğu’da, Asya-Pasifik’ten tut Yeni Zelanda’ya, Avustralya’dan Amerika’ya kadar dünyanın her yerinde var olacak. Pirelli’nin Brezilya’da bile motor sporu lastiği üreten fabrikası var. Pirelli bambaşka bir boyutta, sonuçta; Pirelli, dün de vardı, yarın da var olacaktır! 2013 Murat Bostancı’nın JWRC’de yarıştığı zaman Hakkook, JWRC’nin lastik tedarikçisiydi. Onlar da girdiler, olmadı, ertesi sene çıktılar.
-Motor sporlarında ellinci yılına dayandın. Nasıl geçti yarım asır?
Benim için çok gurur verici. Basamakların teker teker çıkıldığı, bundan 20-30 yıl öncesinde hayal bile edemeyeceğimiz bir nokta. Başarılmaz denilen her şeyi başardım diye düşünüyorum. Benim için bundan sonrası WRC’de başarılı pilotlar yetiştirmek, o noktaya da geldik zaten, çok yakınız. Çok mutluyum, geriye baktığımda bütün hayallerimi gerçekleştirdim. En önemlisi de aralıksız 50 yıllık hikâyeyi yazmış olmak. Pilotluk yapmak, takım yönetmek, pilot koçluğu yapmak, cup organizasyonu yapmak, bu işi süreklilik içinde elli sene yapmak, bir Anadol otomobil ile başlayıp basamakları teker teker çıkıp bugünlere gelmek, benim için bundan daha değerli başka bir şey yok. Bu konuda arkamdakiler, başta Yeşim Bostancı, teknik ekibim, dostlarım, arkadaşlarım, yıllardır hep birlikte olduğumuz insanlar, benden bayrağı devralan şampiyon pilot, oğlum Murat Bostancı, üç tez TRŞ bir kez de Avrupa Ralli Kupası’nı kazandıktan sonra artık iş yükünün yüzde ellisini üzerimden alıp devam ettiriyor. Ne mutlu ki, bana, bu anlattıklarımı tekrarlarken bile çok mutlu oluyorum.
-Murat’ın sportif kariyerini erken noktalaması kendi tercihinden çok iş nedeniyle mi?
Bu kararı birlikte verdik. Matematiksel olarak anlatmak gerekirse, Murat üç kere TRŞ şampiyon oldu, 7 olsa ne olur, 10 kere olsa ne fark eder? Avrupa ve dünyada başa güreşme şansını yitirecek kadar yaşı da ilerlemişti. Bu nedenle, kendisine 4-5-6’ncı TRŞ şampiyonluğu için sarf edilecek para, bence, sokağa atılacaktı. Aynı parayı genç pilotları harcamayı tercih ederim. Bugün Ali Türkkan, bu sayede var.
-Ali’nin tercih edilmesinde fark neydi?
Aslında bu sorunun cevabını vermesi gereken kişi Murat Bostancı’dır. Ali ile birlikteliği 7-24, her yarıştan önce, antrenmanlar, birlikte yapılan testler, saatlerce birlikte seyrettikleri incarlar, özel etap notları, herşey..
-Alternatif isimlerden farkı neydi?
Erken başlamış olması, fiziki kabiliyeti, cesareti, adaptasyon kabiliyeti, çok iyi anlaşmamız, Murat’ın kardeşi ve benim de oğlum gibi, her konuda pozitif yaklaşımları, bizim kadar hatta bizden daha çok bu başarıyı istemesi.
-Mutlaka her yerde yakın takiptesindir ama etapta kendi gözlerinde izledin mi?
Hayır. Murat’ı bile izlemedim ki! Dışarıdan takiple ne kadar gittiğini ne yaptığını biliyorum.
-Sence kariyerinde önü ne kadar açık?
Daha mesafesi var. Bugün JWRC’de podyumda olacağına eminiz ama acaba şampiyon olur mu diyoruz? Yukarıya bu kadar yakın olması, bu nasıl olur ki? Türkiye’de Rally2 (R5) otomobilleri, Kocaeli gibi bir rallide 5-6 dakika geçen birinin seviyesi ile ilgili kimsenin bir şüphesi olduğunu sanmıyorum. Ama kariyerinde daha ötesi için az daha var diyebilirim. 2024’de az daha kazanıp, 2025’te de WRC’de olacaktır.
-2025’de WRC dediğinde, M-SPort koltuğu olabilir mi?
Orada birbirinin içinde olan konular var. JWRC’yi zaten M-Sport ile beraber yapacağız. Eğer burada başarılı olursa, JWRC bonusu olarak WRC2’de M-Sport ile şampiyonasına devam etmesi hedefimiz. Belki de 2024 veya 2025 sonunda Ali, M-Sport pilotu olacak ve biz de kendisini alkışlamaya gideceğiz.

Bir yanıt bırakın